Aprica slavnostní

Slavnosti a tradice v Aprice

Od konce února a v průběhu března se návštěvníci Apriky mohou těšit nejen na skvělé lyžování, ale i na celou řadu tradičních slavností a sportovních akcí. Poslední únorový týden v Aprice patří již tradičně karnevalu. Místní obyvatelé se převlečou do pestrých masek a kostýmů a pořádají závody a soutěže pro děti.

aprica-skialpy.jpg aprica-karneval.jpg

V té době můžete nejrůznější strašidelné převleky potkat i na sjezdovkách. A co víc? Pokud si troufnete, můžete si svůj lyžařský outfit také náležitě vyšperkovat a vylepšit, nebo dokonce si vyrobit vlastní kostým. Na začátku března zase hostí Aprica šampionát ve skialipinismu, jehož se účastní ti nejlepší italští lyžaři. Během šampionátu ve skialipinismu je sjezdovka Baradello otevřena i v noci a skialpinisté se na ní prohánějí i při úplňku.

V den jarní rovnodennosti se celá Aprica rozezní zvoněním zvonů a zvonců. Dlouhé průvody místních obyvatel v tradičních kostýmech s kravskými zvonci proudí ze všech koutů městečka na náměstí Palabione. Právě tady kolem desáté večer celá slavnost vrcholí bušením holí do země, zvoněním zvonců a hodováním. Místní takhle již po staletí tradičně přemlouvají Měsíc, aby jim do údolí konečně pustil jaro. Jen pár dní na to, 26.3., už začíná Festa de Sciori. Jde o jakýsi svátek žen, kdy místní hospodyně otevřou své domy ve staré části Apriky a předvádějí, co z tradiční italské kuchyně uvařily. V tento den můžete na zdejší laskominy zajít i vy.

Není-li uvedeno jinak, obsah této stránky je pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License