Pravá italská zima

Zima a lyžování v Itálii jak má být

Kdo si chce Apriku skutečně vychutnat všemi smysly, neměl by myslet pouze na lyžování a slunce na blankytně modré obloze. Rozhodně stojí za to udělat si během dne na svazích nad Apricou alespoň krátkou pauzu. Během ní stojí za to zastavit se v některé z horských restaurací nebo si odpočinout na všudypřítomných lehátkách. Není se co divit, že zejména kolem poledne jsou plná slunících se Italů a Italek, kteří si dokáží vychutnat pohodu. Další možností je pak zajít do některé z restaurací přímo na sjezdovce. A co by to bylo za lyžování v Itálii bez ochutnání místní speciality bombardino? Jde o jakousi obdobu vaječného koňaku se šlehačkou. Otrlejší jedinci pak mohou zkusit i grappu, jak je tady nazývána pálenku z hroznů.

bombardino.jpg grappa.jpg

Večer se dá v Aprice zajít do nedávno postaveného relaxačně sportovního areálu. Ten zahrnuje krytý bazén, saunou a nejrůznější lázeňské služby. Kdo by neměl po dni stráveném na svazích ještě dost, může si zajít zabruslit na kluziště pod širým nebem nebo si zalézt na indoorovou lezeckou stěnu. Přes den, například během přestávky mezi lyžařskými dny, je možné vydat se na na výlet na sněžnicích, vypůjčit si sněžný skútr nebo zkusit jízdu se psím spřežením.

Milovníci zábavy a společenského života pak nesmí vynechat návštěvu některé z místních restaurací a pizzerií. Kdo touží po zábavě po setmění, má možnost zajít do baru nebo se bavit na diskotéku. Některé supermarkety v Aprice také ve vybraných dnech pořádají tradiční ochutnávky vynikajících italských sýrů, vín nebo prosciutta. Pro potěšení a zahřátí nabízejí místní turistům svařák s názvem Brulle.

Není-li uvedeno jinak, obsah této stránky je pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License